FAQS

Dubtes habituals sobre la cèdula d’habitabilitat

Sabem que el tràmit de la cèdula d’habitabilitat pot generar preguntes. Per això hem recollit les consultes més habituals per ajudar-te a entendre millor el procés, els requisits i tot allò que cal saber abans de sol·licitar-la. Si tens cap altra pregunta, no dubtis a contactar amb nosaltres —estarem encantats d’ajudar-te.

ÉS OBLIGATÒRIA LA CÈDULA D’HABITABILITAT?

Si, és obligatòria. Segons l’article 9 del Decret 141/2012 tots els habitatges han de disposar de cèdula d’habitabilitat vigent.

QUAN CADUCA LA CÈDULA D’HABITABILITAT?

Segons el decret 141/2012 la validesa de les cèdules d’habitabilitat de segona ocupació és de 15 anys. Una vegada transcorregut aquest termini caldrà renovar-la.

En el cas d’habitatge nou, la cèdula d’habitabilitat té una vigència de 25 anys. Transcorregut aquest temps cal tramitar una cèdula de segona ocupació.

PERQUÈ ÉS NECESSÀRIA LA CÈDULA D’HABITABILITAT?

Actualment, la cèdula d’habitabilitat és un document indispensable alhora de:

  • Llogar o vendre un habitatge.
  • Tramitar l’alta de subministraments d’electricitat, aigua, gas i telecomunicacions.
  • Tramitar una hipoteca.
  • Sol·licitar una llicència d’apartament turístic.
  • Tramitar un reagrupament familiar d’estrangers.

COM PUC OBTENIR LA CÈDULA D’HABITABILITAT D’UN HABITATGE?

Per obtenir la cèdula d’habitabilitat, cal que un tècnic col·legiat inspeccioni l’habitatge i emeti el corresponent certificat d’habitabilitat.

Seguidament, cal presentar-lo telemàticament davant de l’administració i pagar les taxes administratives que actualment són de 14.35 €.

Finalment, només resta esperar que l’administració revisi l’expedient i emeti la cèdula que s’enviarà telemàticament al sol·licitant.

Des de www.cedulahabitabilitat.cat ens encarreguem de tot perquè vostè no s’hagi de preocupar de res.

COM PUC SABER SI EL MEU HABITATGE TÉ CÈDULA D’HABITABILITAT VIGENT?

Si no troba la cèdula del seu habitatge o no sap si en té pot buscar-la a través del cercador  existent al web de l’Agència Catalana de l’Habitatge o bé  trucant al 012. Si no en té o està caducada contacti amb nosaltres i ens encarregarem de tot.

QUINES DADES CONSTEN A LA CÈDULA D’HABITABILITAT?

Les dades que consten a la cèdula d’habitabilitat són:

  • L’adreça de l’habitatge
  • La superfície útil
  • Les estances i els espais que el componen en el moment de la seva emissió
  • El seu llindar màxim d’ocupació (nombre màxim de persones que hi poden viure)

A la cèdula no hi figura el nom de la persona propietària. Es tracta d’un document que acredita les condicions objectives d’habitabilitat d’un habitatge, amb independència dels seus titulars o ocupants

QUAN TRIGARÉ A TENIR LA CÈDULA D’HABILITAT DEL MEU HABITATGE?

Un cop sol·licitada la cèdula d’habitabilitat l’administració disposa d’un termini de 30 dies hàbils per a notificar l’atorgament o denegació de la cèdula habitabilitat. Habitualment, però, l’obtenció de la cèdula no s’allarga més de 15 dies o 3 setmanes.

QUAN TRIGARÉ A TENIR LA CÈDULA D’HABILITAT DEL MEU HABITATGE?

Un cop sol·licitada la cèdula d’habitabilitat l’administració disposa d’un termini de 30 dies hàbils per a notificar l’atorgament o denegació de la cèdula habitabilitat. Habitualment, però, l’obtenció de la cèdula no s’allarga més de 15 dies o 3 setmanes.

QUÈ PASA SI UN HABITATGE NO COMPLEIX ELS REQUISITS D’HABITABILITAT EXIGITS?

En el cas que durant la inspecció de l’habitatge, el tècnic observi que no es compleixen els requisits mínims d’habitabilitat establerts per la normativa, el propietari haurà de portar a terme les actuacions necessàries per a subsanar els defectes detectats durant la visita.

QUÈ PUC FER SI HE PERDUT LA CÈDULA D’HABITABILITAT DEL MEU HABITATGE?

Si el seu habitatge té cèdula d’habitabilitat vigent i no la troba pot sol·licitar un duplicat a l’agència catalana de l’habitatge. O si ho prefereix nosaltres ens podem encarregar de sol·licitar-li en nom seu.

QUÈ PUC FER SI NECESSITO LA CÈDULA D’HABITABILITAT PER ESCRIPTURA UN IMMOBLE I ENCARA NO LA TINC?

Si ha sol·licitat la cèdula d’habitabilitat del seu immoble, però la Generalitat encara no l’ha resolt i la necessita urgent per fer una escriptura li recomanem que contacti amb la notaria on s’ha de portar a terme la firma de l’escriptura. Probablement, la Notaria li accepta el document justificant signat pel tècnic conforme l’immoble compleix amb els requisits d’habitabilitat i l’justificant de rebuda que certifica que la cèdula ha estat sol·licitada davant de l’administració.

TOTS ELS HABITATGES PODEN OBTENIR LA CÈDULA D’HABITABILITAT?

No. A banda de complir els requisits mínims d’habitabilitat establerts al decret 141/2012, cal que l’immoble estigui escripturat com a habitatge. Per exemple, un local reformat per complir amb aquests requisits continuarà sense poder obtenir la cèdula si prèviament no es fa un canvi d’ús.

ES POT VENDRE UN HABITATGE SENSE CÈDULA D’HABITABILITAT?

La cèdula d’habitabilitat és obligatòria per a vendre un immoble. Tot i això, la normativa exonera de presentar la cèdula quan el destí de l’immoble sigui l’enderroc o la rehabilitació d'aquest. En aquest últim cas el notari sol·licitarà un informe de transmissió d’habitatge usat, on un tècnic certifica que l’habitatge es troba registralment i administrativament correctament inscrit i que podrà disposar de la cèdula d’habitabilitat un cop s’hagin portat a terme les obres de reforma o rehabilitació.

Si necessita un certificat de transmissió d’habitatge usat contacti amb nosaltres i ens encarregarem de tot en la brevetat més gran possible.

AL FER LA CÈDULA D’HABITABILITAT US PODEU ENCARREGAR TAMBÉ DEL CERTIFICAT ENERGÈTIC?

Sí, per descomptat. Realitzem de forma habitual el servei combinat de cèdula d’habitabilitat i certificat energètic de l’immoble. Al realitzar una sola visita a l’immoble reduïm costos i podem oferir un millor preu als nostres clients.

Contacta amb nosaltres

Et respondrem el mateix dia laborable.

document